Socialrådgiver til Ubbely Krisecenter søges: Hjælp voldsudsatte og hjemløse kvinder i meningsfuldt arbejde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at skabe de bedst tænkelige rammer for kvinder, der har været udsat for vold og hjemløshed, og har du et stort og bankende hjerte samt et roligt nervesystem, så kan du være den socialrådgiver vi søger. 

 

Vi søger en dygtig socialrådgiver, der med relevant erfaring og en solid faglighed kan understøtte og kvalificere det socialfaglige arbejde med kvinderne.

Ubbely Krisecenter er et §109/§110-tilbud for kvinder over 18 år og deres medfølgende barn/børn. Krisecenteret har i alt 7 pladser og målgruppen er voldsudsatte og hjemløse kvinder. Krisecenteret er beliggende i Stenløse med let adgang til alle former for offentlig transport. Krisecenteret er en del af en organisation, som pt. udgør tre krisecentre på Sjælland.

Som socialrådgiver bliver du ansvarlig for koordinering af sagsforløbene med eksterne samarbejdspartnere, så kvinderne får den bedste og hurtigste hjælp. Du kommer til at arbejde ud fra de faglige retningslinjer og ledelsesmæssige beslutninger, der er sat for krisecenteret og samtidig bibringe leder og kollegaer en opdateret viden på det retslige område for målgruppen. 

Du bliver en del af et godt team, der udover dig består af krisecenterets afdelingsleder, tre engagerede og veluddannede kolleger med terapeutisk pædagogisk og-/eller socialfaglig baggrund, samt en aktivitetsmedarbejder.

 

Vores ønsker til din faglighed og profil:

  • Uddannet socialrådgiver, evt. med en overbygning
  • Erfaring med målgruppen fra krisecenter eller herberg og har bred viden indenfor lovgivning, socialloven, mv.
  • Erfaring med at udarbejde socialfaglige vurderinger og være interesseret i at dele og sparre med dine kollegaer
  • Erfaring med at arbejde tværfagligt med offentlige og private instanser
  • Du er godt klædt på voldsfagligt og har erfaring med at arbejde med mennesker i krise
  • Erfaring med skriftlig dokumentation i opholdsplaner (vi arbejder i Danjournal)
  • Erfaren IT-bruger med god forståelse for IT-systemer, GDPR og dokumentation
  • Relevant erfaring i at arbejde med voksne borgere og deres børn samt erfaring med rådgivning og vejledning efter gældende lovgivning
  • Arbejder med fagligt afsæt i en anerkendende og tillidsfuld tilgang
  • God til at planlægge og skabe struktur og fremdrift i varetagelsen af opgaverne
  • Har stærke kommunikative kompetencer, og formidler klart såvel mundtligt som skriftligt

 

Oversigt over jobfunktioner:

  • Socialrådgiverfunktion for afdelingens krisecenter
  • Vejledning og sparring med kollegaer jævnfør gældende lovgivning på området
  • Bidrage til at bevare arbejdsglæden og det gode arbejdsmiljø
  • Sikre god struktur i forhold til visitation, indskrivningssamtaler, afklaringsarbejdet og oprettelse af opholdsplaner
  • Udvikling og vedligehold af dokumentation og metode
  • Varetage administrative opgaver som f.eks. opdatering af Tilbudsportalen, kvalitetssikre opholdsplaner samt sikkerhedsvurderinger
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af faglige retningslinjer, procedurer, visitationskriterier mv.
  • Ansvarlig for dokumentation i forhold til at sikre god praksis. Bidrage med analyser, der kan bruges internt i forhold til at udvikle og vedligeholde vores indsatser

 

Om dig:

Du trives i et tæt samarbejde med kollegaer omkring de voldsramte og hjemløse kvinder og børn der har taget ophold på krisecentret.

Du er engageret og bidrager konstruktivt og positivt til arbejdet.

Du har gode samarbejdsevner og arbejder tæt sammen med dine kolleger i et tværfagligt fællesskab.

Du har kendskab til, samt forståelse og erfaring med at arbejde med udsatte, voldsramte og hjemløse kvinder.

Du er vant til at arbejde helhedsorienteret, systematisk og inddragende.

Du er en god observatør og ser kvindernes ressourcer og udviklingsmuligheder.

Du er god til at planlægge, skabe struktur og følge dine opgaver til dørs, samt har erfaring med skriftlig dokumentation.

 

Vi tilbyder dig:

  • Et yderst meningsfuldt og vigtigt arbejde, hvor du bliver en del af et ambitiøst og dygtigt team
  • Tæt samarbejde med fagligt stærke kollegaer og afdelingsleder
  • Et job med en høj grad af mulighed for at få indflydelse på eget arbejde
  • Ekstern supervision og gode muligheder for faglig udvikling
  • At blive en del af et godt team med mange fremadrettede ambitioner
  • Mulighed for netværk internt i Ubbely krisecenterets organisation og eksternt i Erfagruppe for socialrådgivere

 

Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen er på 37 timer og aflønnes ift. uddannelse og erfaring. Du vil få skiftende arbejdstider, der indebærer aften– og weekendvagter.

Har du uddybende spørgsmål til stillingens indhold, bedes du venligst kontakte Merethe Palmgren Morgen på tlf.: 63 12 17 10.

Kandidater indkaldes løbende til en online screeningsamtale på Teams. Udvalgte kandidater bliver herefter indkaldt til en personlig samtale på vores krisecenter i Stenløse. Ansøgningsfristen udløber når vi har fundet den rette medarbejder. 

Vi gør brug af referencer i vores rekrutteringsproces.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ubbely Krisecenter ApS, Stationsvej 2B, 3660 Stenløse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6108827

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet