Udviklingsfokuseret teamleder til Egedals Socialpsykiatriske boligfællesskaber

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Egedal Kommune søger en visionær og udviklingsfokuseret teamleder, som i fællesskab med medarbejdere, ledere og borgere kan sætte retning og drive bæredygtige boligfællesskaber.

Boligfællesskaberne

Boligfællesskaberne består af 3 mindre enheder, på tre forskellige matrikler i kommunen. I boligfællesskaberne, Dambo, Bakkehuset og Skovbo, bor 25 borgere i alderen 18 til 75 år med forskellige psykosociale og sundhedsmæssige problemstillinger. Boligfællesskaberne er oprettet jf. § 105 med § 85 støtte.

Du kan læse mere om tilbuddene på tilbudsportalen.dk.

Ledelse og ledelsesfællesskab

Det seneste år har budt på nye tiltag og udvikling/strukturering i den samlede socialpsykiatri. Derfor er det vigtigt, at du er motiveret for både at indgå og bidrage med dine perspektiver, samt din faglighed til den igangværende udviklingsproces. 

Du vil blive en del af et større ledelsesfællesskab i Social og Handicap, samt et mindre ledelsesfællesskab som består af en centerchef og 4 teamledere. Det overordnede fokus i ledergruppen er udvikling af det samlede specialiserede udsatteområde herunder drift-, personale-, faglig- og strategiskledelse.  

Med stillingen har du både personalansvar, fagligledelse samt økonomiansvar. Teamet omkring boligfællesskaberne vil levere den nødvendige og udmålte støtte til den enkelte borger sammenligneligt med en udgående funktion. For at sikre sammenhæng og nærvær mellem indsats, drift, borgere og medarbejdere er det vigtigt, at du flytter dig mellem boligfællesskaberne. 
Derudover skal du identificere kompetenceudviklingsbehov og gennemføre de nødvendige formelle og uformelle personalesamtaler, samt afholde MUS-samtaler. 


Vores tilgang og værdier

Vi har fokus på relationsdannelse samt udviklingspotentiale. Vi arbejder recovery orienteret, i et samarbejde med borgerne og samarbejdspartnere. Vores mål er at borgerne opnår succeser i hans/hendes nærmeste udviklings zone. Vi er optaget af forebyggelse og tæt opfølgning og et styrket samarbejde på tværs af sektorer. 

Et af kommunens vigtigste elementer er medarbejderne. Vi prioriterer derfor, at have fokus på et højt fagligt niveau, hvor trivsel, et fleksibelt arbejdsliv og et sundt arbejdsmiljø er betydningsfulde, for at kunne levere den bedst mulige indsats til borgerne.
 

Vi lægger vægt på, at du har følgende faglige og personlige kompetencer:

  • Har erfaring med ledelsen af botilbud/boligfællesskaber til voksne med psykosociale problemstillinger
  • Kan etablere arbejdsfællesskaber, samarbejde og skabeløsninger på tværs, både i og omkring boligfællesskaberne og med forskellige samarbejdspartner 
  • Evner at omsætte viden og tiltag gennem medarbejderne så det gør en forskel hos borgerne
  • Er vedholdende, så opgaver og projekter bliver fulgt til dørs
  • Sikrer et arbejdsfællesskabet i teamet, som har fokus på opgaveløsningen, bevidste metodevalg og refleksion
     

Derudover forventer vi, at du:

  • har diplom eller anden uddannelse i ledelse
  • har en ledelsesstil der bygger på involvering, fællesskabelse, udvikling og engagement
  • har gyldigt kørekort og villig til at benytte egen bil

Vi tilbyder dig:

  • en værdibaseret organisation midt i en spændende udvikling
  • en ambitiøs organisation, der vægter faglighed, kvalitet og sikker styring af organisationen
  • gode udviklingsmuligheder med fagligt udfordrende opgaver, og mulighed for at præge disse opgaver
  • en arbejdsplads med kompetente og engagerede kollegaer, hvor der er rum til nye tanker og kreative løsninger - vi er nysgerrige, lydhøre og handlende
  • En fleksibel arbejdsplads (se nedenfor)
  • faglig sparring og ledelsessupervision


Løn og ansættelsesvilkår

Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Stillingen er 37 timer ugentlig og til besættelse snarest eller senest 1. januar 2024.
Ved ansættelse i Egedal Kommune skal der indhentes straffeattest.


Yderligere oplysninger

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos: 
Centerchef Tine Vesterby Sørensen 72 59 65 97
Teamleder Helle Dolleris 72 59 97 20
Teamleder Gitte Pedersen 72 59 64 92

Egedal Kommune er en røgfri arbejdsplads.


Ansøgningsfrist og samtaler:

Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning, samt relevante bilag, så den er os i hænde senest mandag den 9. oktober 2023 kl. 12.00. 
Første samtaleforventes d. 12. oktober i uge 41, og anden samtale d. 24. oktober. 
Der indgår test mellem samtalerne. 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=2362365)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune - Socialpsykiatri og Udsatteområdet, Krogholmvej, 3660 Stenløse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913037

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet