Frederikssund Provsti søger provstisekretær

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En fuldtidsstilling som provstisekretær i Frederikssund Provsti er ledig til besættelse pr. 1. april 2024.

Generelt om jobbet

Som provstisekretær støtter du provsten og provstiudvalget i det daglige, ligesom du også tilbyder rådgivning til menighedsrådsmedlemmer og præster i provstiet. Arbejdets formål er at give gode arbejdsvilkår for folkekirkens mange aktører, både de lokalt ansatte, menighedsrådene og præsterne.
Du vil få kontakt med mange forskellige mennesker i forbindelse med sagsfremstilling, sagsbehandling og rådgivning.

Sammen med din sekretærkollega skal du koordinere provstiets samlede varetagelse af opgaver. Du vil især komme til at arbejde med journalisering og oprettelse af sager, vejledning af menighedsrådene i forhold til ansøgningsprocesser og myndighedsgodkendelser, kvalitetssikring, samt administration af præsters kørselsgodtgørelse og fraværsregistrering. Du og din kollega vil have en del fælles opgaver, og I skal til en vis grad koordinere ferieafholdelse med hinanden.

Vi forventer ikke, at du kan alt fra dag ét. Derfor får du en grundig oplæring og indføring i arbejdet. Din erfarne kollega deler ud af sin viden, og du skal afsted på den obligatoriske uddannelse for provstisekretærer, hvis du ikke tidligere har gennemført den. Begge provstisekretærer skal deltage i Provstisekretærforeningens årsmøder.

Ud over den daglige sparring med din sekretærkollega vil du indgå i et team på provstikontoret med vores personalekonsulent og bygningskonsulent. Provsten er daglig leder for de ansatte i provstiet.

Nærmere om dine opgaver

Du får en hverdag, hvor du

  • er sagsbehandler på diverse sager. Du skal indhente relevant og opdateret dokumentation, kortlægge lovgrundlag og forstå cirkulærer og regelsæt, så du på en let forståelig måde kan fremlægge sagerne for menighedsråd, præster og provstiudvalg.
  • servicerer provsten og provstiudvalget. Herunder skal du fx forberede dagsordener, tage referater og notater, deltage i provstiudvalgsmøderne, passe telefonen.
  • varetager journalisering i programmet F2.
  • administrerer præsternes kørselsgodtgørelse og fraværsregistrering.
  • vejleder menighedsrådene om brugen af folkekirkens intranet og om administrative opgaver.
  • kommunikerer både mundtligt og skriftligt til – og med – vidt forskellige mennesker.
  • deltager i diverse aftenmøder efter behov, fx ved budgetsamråd eller i forbindelse med forandrings- og udviklingsprojekter.

Vi forventer, at du

  • kan skabe overblik og arbejde selvstændigt og systematisk.
  • kan gennemskue komplekse regelsæt.
  • har blik for forvaltningsmæssig og administrativ ordentlighed.
  • er en dygtig kommunikator, både mundtligt og skriftligt.
  • kan lide at have mange bolde i luften og sætter en ære i at overholde deadlines.
  • er servicemindet og har en løsningsorienteret tilgang til arbejdet.
  • har gode IT-kompetencer.
  • har erfaring med folkekirken og frivilligt arbejde; dette er dog ikke et krav for at komme i betragtning til stillingen.
  • kan benytte egen bil i forbindelse med møder ude i provstiet. Kørsel refunderes efter statens takster.

Vi tilbyder

  • en arbejdsplads med højt til loftet og åbenhed over for gode idéer og andre måder at gøre tingene på.
  • et hjælpsomt og muntert arbejdsfællesskab.
  • gensidig fleksibilitet ved tilrettelæggelse af arbejdet. Der vil være aftenmøder ca. en gang om måneden og weekend­arrange­menter fra tid til anden.

Det med småt

Frederikssund Provstis 25 sogne (fordelt på 17 menighedsråd) dækker samlet ca. 374 km2 (Egedal og Frederikssund Kommuner) og spænder geografisk og mentalt fra Storkøbenhavns udkant til landsognene i Hornsherred. Provstiet har 68.471 folkekirkemedlemmer og en årlig lokaløkonomi på ca. 110 mio. kr.

Frederikssund Provstiudvalg er ansættende myndighed og provsten for Frederikssund Provsti er daglig leder.

Arbejdsstedet er fortrinsvis på provstikontoret, Stenløse Sognegård, Engholmvej 6, 1. sal, 3660 Stenløse.
Der vil være mulighed for hjemmearbejdsplads efter aftale med den daglige leder.

Stillingen som provstisekretær er omfattet af funktionærloven og du bliver ansat efter OAO-S fællesoverenskomsten samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) i staten. Provstisekretæren aflønnes efter organisationsaftalens § 13, stk. 7 i løngruppe 3, sats III. Basislønnen er 398.060,00 kr. om året (pr. 1. oktober 2023). Hertil kommer pension efter overenskomstens regler. Der vil være mulighed for at forhandle individuelle tillæg efter kvalifikationer. Du kan finde overenskomsten på folkekirkenspersonale.dk. Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er 37 timer.

Ansøgning

Ansøgning med cv og relevante bilag skal sendes til Frederikssund Provstiudvalg på provstiudvalgets officielle mailadresse frederikssund.provsti@km.dk. Ansøgninger modtaget på papir vil ikke blive taget i betragtning. Der vil blive indhentet referencer og straffeattest.

Ansøgningsfristen er mandag 5. februar 2024 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag 21. februar og torsdag 22. februar 2024 mellem kl. 10.00 og 15.00.

Tiltrædelse 1. april 2024 eller hurtigst muligt efter nærmere aftale.

Yderligere oplysninger om stillingen

kan fås hos provst Eskil S. Dickmeiss, telefon 2345 1829 eller provstisekretær John Jonassen Knudsen, telefon 2167 6562.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Frederikssund Provstiudvalg, Engholmvej, 3660 Stenløse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973784

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet